November 24, 2009

  • <用屎眼看世界>

    我們都怕風險.

    風險, 就係你叫雞之前唔知妓女個樣同 141 張相同唔同. 佢可能仲正, 但更大可能係好醜. 無 141, 之前仲慘, 你連個妓女係高矮肥瘦都唔知, 去妓院只能靠 word of mouth; 後來印刷術進步左 (一野講千幾年後), 有蘋果風月版同東方男極圈. 估下估下, 唔清唔楚, 就係風險最簡單的解釋. 題外話, 若有天真的女讀者仲唔知乜係 141, 可以問下男同事/ 同學, 或者直接 google 下.

    若你嫌上面例子太淫賤, 風險就係你去 b+ab 買衫, 睇中左件衫, 好靚, 但好貴. 總之好靚. 你明知下個星期 b+ab 會減價. 可惜你偏偏怕個日遲10 分鐘收工, 呢件咁特別, (你以為) 個款未見過, 顏色花紋合眼緣既一件衫俾人買左, 到時無 size, 喊到無謂. 對於唔肯定既事, 風險. 甚至乎, 你恐怕不過係 apm 行個圈, 件衫都好似恐龍咁係呢個世界上消失, 即使你已經拎住兩對 Birkenstock, 四袋 k-2, 六盒 fancl, 個口仲有支波板糖, 為左減低呢件衫消失於人群中既風險, 你都要碌咭買左件衫.

    好多年前 – 近排成個阿叔咁講d 千幾年前既野 – 返中學對住d 學弟講野. 當時臨近公開考試, 我同佢地講 :


    如果你讀左書, 唔使驚, 因為你準備好;

    如果未讀, 都唔使驚, 因為你多數唔合格.

    心同此理, 推而廣之, 老吾老以及人之老, 我一直認為, 買人壽保險是多餘的, 因為你係咪都會死, 投保人肯定可以拎返舊錢 – 分別只係早死利息高d, 遲死利息低d (當然高息低息本身都係一個不肯定); 在肯定的情況下, 而家拎舊錢出黎, 第日有得拎返, 個d 叫定期存款, 唔係叫保險. 更諷刺係, 金融海嘯下, 好些保險公司差d執, 要政府出手打救 – 大概等於你係大海遇溺, 救人員去救你, 反而遇到更大既溺, 最後你要救佢.

    我地從細細個, 從生活上就面對各式各樣的風險 – 男友會唔會一腳踏兩船 (驚都係多餘. 邊有貓唔食魚), 鍾意既球隊可能出唔到線 – 從來無人教過我地點樣應付風險. 就連少少都冇. 一日到黑淨係教你乜春弔古戰場文, 消化系統 (點都唔撚教繁殖, 吹咩?), 微積分. 不是說這些東西沒有用, 學術上可能有, 在現實生活裏 – 我們到最後都要活在現實 – 中學有九成 “術科” 的內容, 是多鳩餘. 最多只能向心儀的女性演野. 係演野, 唔係表演碌野. Sin-Cos-Tan, 你畢業後有冇用過半次? 咪撚玩拉.

    對沖 (hedging) 不是複雜的學問. 這可和對沖基金, 索羅斯, 什么人也沒有關係. 畢竟我們每一天也在借對沖而減低自己面對的風險.


    早陣子想了一些無聊到爆的例子, 分享一下.

    簡單講, 應付風險有四個方法 : 直接面對, 避開, 減少, 轉移. 用性愛的例子去說明懷孕風險:

    直接面對 = 中出

    避開 = 口爆/ 用手

    減少 = 用避孕套/ 計算安全期等避孕措施

    轉移 = 叫男友去召妓


    ————–

    (一) ICQ MSN 溝女

    我不知道現在網上溝女還流不流行…. 反正我從沒有試過… 多數係女溝我 (醫生~~ 病人又出現思覺失調咧~~~~). 當然, 很多人是用 xanga 溝女的. 歡迎對號入座.

    用 msn 溝女 – 阿叔以前用 icq 多 – 最大既風險, 就係約條女出黎之前唔知佢靚唔靚, 身材好唔好. 這是極大的風險. 當然, 你可能怕失望, 所以索性唔約 (避開風險). 老實說, 見到面都未必知佢身材好唔好, 畢竟女性的胸部, 就像意甲打假波之事, 無日無之…. btw, 據我觀察, 日本的女生, 大多數是 30AA – 32A. 咪傻拉~ 立花里子對波係假嫁.

    樣貌 與 身材, 是樣貌先行, 身材走在後. 不是波大不重要, 而是樣靚可以蓋過波細 (或身材欠佳), 但波再大也不能蓋過樣衰.

    為減低約到醜女既風險, 你或許會向對方拿一方張相 (icq 傳快佬的聲效 : ~ 胡~~ rabbit). 不過這和用避孕套一樣, 不是100% 安全既方法, 畢竟對方可以發一張台妹, 韓妹, 任何人但不是她本人的相給你, 活像香港夜總會話田中麗奈係佢度返工一樣. 屌, 問心拉! 若對方問你拎, 你都分分鐘俾畢彼特張相佢. 除左拎相, 你會試探下佢讀邊間學校, 再問朋友既朋友既朋友既朋友睇下有冇呢個人, 同埋佢正唔正. 呢d 係減少風險的方法, 但唔係全部有用.

    好了, 到最後你決定搏一局. 承受 顏射 風險, 約她出來見面.

    好似我中學一個學弟咁 :

    讀中學 (幾十年前既事), 一個低一屆的學弟, 係 icq 溝女. 重申, 係學弟, 係其他人, 唔係我 - 雖然我知呢d 情況就好似 “我個朋友搞大左, 點算好”, 其實, “我個朋友” = “我自己”. 呢個學弟, 膽生毛, 唔撚識死, 對呢個世界充滿信心. 約個女生出街之前, 竟然唔問對方拎張相!!!

    好了, 這也算了. 大家約好, 說明好記認 – 噢 . 賣 . 葛 . 不知道是書包還是手拿一朵血紅玫瑰, 像聖矢中雙魚座既絕招, 助學弟放血 (或是拜山用的菊花? 管它的. 我一直以為這么老土的招數在粵語殘片才會出現) – 在當年仲未執既尖沙咀新港戲院等.

    老哥呀~ 你唔知人地咩料就唔好插住朵玫瑰去送死咧. 新港對面有間大家樂, 可以望到新港門口. 你都望一望先呀. 唔會咁o岩有人又放一朵玫瑰呀嘛? 點知年青人就係咁有勇氣 (同戇鳩). 佢一野就企係門口!!

    當然世界無咁筍, 俾佢遇上當年只有廿歲既林嘉欣. 根據友人所覆述, 學弟望見對方, 立刻後悔咁誠實. 現實會對毫無準備就上戰場的人, 施而極刑 : 對方是徹頭徹頭尾是 義投jew… 即係國語的 一 . 頭 . 豬. 然後更恐怖的是… 他們一起去看的電影, 是至今人類歷史上最賣座, 三個小時的驚世愛情故事 – 鐵達尼號!!!!

    友人吞吞口水, 繼續說他三個小時的電影, 不敢把頭轉向女生的一邊, 害得他看完電影頸都梗了… 然後… 還有然後嗎?

    我係學弟的話… 當然唔係我… 會先約幾個朋友, 發覺唔對路, 咪去會合朋友; 約到林嘉欣既, 咪放朋友飛機 law. 又或者叫個朋友幫你買支玫瑰, 係新港門口等你 (風險轉移). 朋友係咁用嫁咧!

    ————–

    (二) + x 哥

    李嘉誠先生是值得尊重的. 不是他排福布斯權力榜 23 位. 最起碼佢既港燈, 電費一直高過對面海既中電, 而大家都無佢乎, 一路俾佢姦. 港燈每度電與中電, 相距若 35%; 1998 年差距是 2%. 去年最癲既時候, 相差 40%. 點解? 因為以前起多左電廠, 但相對九龍/ 新界, 香港島發展及電力需求上升的空間非常有限, 於是乎電費越黎越貴.

    我在這裏解釋過為什么需求下降, 價格依然節節上升. 總之除非你燒炭, 否則佢根本係度屈柒你d 錢.

    電費上升, 扣除不必要的成本後, 基本上你既錢係去左電力公司.

    如果想減少電費不斷加對你既影響, 最好係買電力公司既股票. 唔係買大唐, 神華呢d 大陸股. 買港燈 (6 號), 中電 (2 號).

    下圖所示, 每度電既平均電費 與 電力公司股價, 關係十分密切 – 一個升, 另外一個都升.

    從總體資產價值來說, 你買左電力公司既股票, 一邊廂要俾貴電費 (其實你係咪都要俾), 另一邊廂可以從電力公司的股票升值獲得補貼. Net Net 究竟是賺還是蝕, 這下可考功夫.


    港燈
    Photobucket


    中電
    Photobucket

    煤氣
    Photobucket



    這策略最大難題, 以同樣的百份比, 以錢碼計股票的上落比起電費的大.

    — 港燈 / 中電 500 股一手, 它們 10% (以港燈股價 $43 計, 大概是 每股 +$4.3), 你的資產上升 $2150
    — 以一個家庭一個月用 300 度電計, 電費每加 10% (約每度 +$0.1 度), 你每年的額外支出 是 $360

    可以的話 – 即係你唔可以, 你買 85 股港燈 (資產上升 85 * $4.3 = $366). 但更大既難題係, 你唔知電費會點加. 所以要好準確完全消除風險, 是幾乎沒有可能. 不要計什么 delta hedge. 那些只是用來玩玩而已.

    總之, 住九龍/ 新界的人買一手中電; 住港島的買一手港燈, 可以對沖大部份風險; 也不用愁電燈公司 同 政府 夾埋電燈膽一齊強姦你荷包.

    當然, 要一些經濟能力較差的人, 買電力公司股票對沖, 有點何不食肉糜… 對唔治 law.

    心同此理, 你用電盈上網, 可買 8 號. 若仍 cut 唔到有線… 唯有溝佢d 女主播… law…

    ————–


    (三) 旅行

    自從金融海嘯, 日圓既匯率由 每美金 130 日圓, 一路升到低位每美金 90 日圓. 噢 . 賣 . 葛! 即係當日一個 15,000 yen 既 agnes b – 我記得呢個牌字既袋都係 10,000 – 15,000 yen – 折實只係港幣 900, 今日已經要 1,200 港幣! 於是去日本買變得十分唔抵. 去東京無印, uniqlo 買野, 份份鐘比係香港買更貴. 當中仲未計及搬搬抬抬既汗水, 血 同埋 精.

    即使你想日本春夏二祭減價時去買野, 鎖你, 扣除匯率唔會抵得去邊. 食住行係唔會減價. 東京既地鐵/ 火車, 貴到 high high, 一個站要 120 yen ($10), 由新宿去迪士尼, 來回要成舊水.

    若果你去東京旅行, 臨行先換日圓, 當年可能貴, 可能平. You are uncertain. 這便是風險.

    第一次去日本, $6; 第二次 $6.3; 第三次, $6.8. 去到上次… $8.3. 去到日本, 乜春都貴, 望住d 野, 完全無 shopping feel. 我既建議, 係去旅行前一個月, 不斷望住匯水, 一見平就買 – 分三四次. 我上次去日本, 其實d yen 係 $8.6, 我好早買先唔使捱貴yen…

    但觀乎自僱J 就黎去澳洲渡蜜月, 但澳元已經過左 $7 港幣… 呢d 咪叫 講就天下無敵, 做就有心無力…

    ————–


    (四) 賭波

    馬會剛推出賭波遊戲時, 我正修讀碩士. 那時, 偶爾會和 LT 去西邊街間馬會買波. 十賭九輸, 是對的; 你贏的一次, 是第一次賭. 炒股票, 賭馬, 入葡京, 第一次也多數會羸錢. 這是所謂的 Beginners’ Luck. (其實, 如果你第一次輸左, 你多數唔賭落去. 所以, Beginners’ Luck 很大程度只是賭仔的偏見.)

    不過, 我第一次賭波, 真係贏. 馬會第一日有波賭, 我買 拜仁 穿 曼聯 穿 車仔 (??), 三穿一, 贏但賠率超低. 買 $10 賠 $20 咁.

    好咧, 阿根廷, 我十歲開始鍾意佢. 佢個年開始 (1990 年) 贏唔到世界盃.

    點知隊仆街 2002 年分組賽出左局, 輸左俾乜撚野呀, 和左瑞典呀屌你.

    到左 2006 年, 終於等到有波賭. 於是乎有阿根廷既比賽, 我都買佢對家贏. 明明鍾意阿根廷但走去買對手英格蘭. 此乃對沖 – 不錯, 如果阿根廷勝出我好開心; 如果佢輸我會好唔開心. 馬會既出現, 令到許多睇波人搵到能夠對沖心愛球隊輸波既金融工具.

    於是我買廿皮英格蘭 : 阿根廷勝出, 儘管輸廿皮, 依然合皮; 輸了, 雖然唔合皮, 但有金錢回報. 以放棄少許好景時的快樂以換取仆街時既得益, 點都贏, 好事也.

    但呢種對沖, 大前提是你不能影響結果. 比如阿根廷足球隊既著名前鋒巴迪斯圖達 (越講越多上世紀既野…), 佢怕自己球隊係世界盃對荷蘭出局, 佢係唔能夠買對方贏. 一來國際足協唔俾, 二來佢能夠影響球賽結果. 對沖變成賭局.


    ————–


    (五)
    不要買自己公司的股票

    好多公司有員工供股計劃, 八五折供股. 即係匯控一舊水, 你係員工 $85 就可以買. 這是員工福利的一種.

    我一向反對買自己公司股票 – 你將工作風險 同 投資風險 綑綁在一起. 如果你本身是雷曼兄弟的員工, 你在金融海融中不單失去了工作, 投資損失也可能很慘重.

    再說, 你投資在一眾投資銀行, 損失也肯定大鑊 – 你期間仲要拎錢出黎供股 (例如 : 匯豐股東). 當遇到打沉成個行業的事, 整個行業的股價一齊仆晒街. 所以甚至乎連自己工作行業的股票也不要買. 當然, 遇到d 野打擊成個世界經濟, 基本上係大家一齊含家剷. 有全世界同你一齊含家剷, 其實, 都唔係太慘. 少至還有你…

    簡單一點說, 一隻股票下滑的機會 > 一個行業股票下滑的機會 > 一個地方股票下滑的機會 < 所有地方股票下滑的機會. 比如, 油價下降, 石油股會跌但汽車業/ 航空業會升.

    這和所謂高層的options 不同, 給他們 options, 原意是希望他們領導管理有方, 替公司賺更多的錢. 而侏儒如你我, 對世界影響力是零.

    當年在花旗銀號工作, 很多同事有優惠買股票. 我替他們擔心, 皆因花旗的股價最高是 $50, 現在是 $5……. 最低是 $1 樓下. 即使你 $50 時以半價買, 到了 $1 時你會擔心自己聽日仲使唔使返工, 而不是股價了…

    85 折供股, 可以買; 但買到返黎即刻放. 然後拎d 錢去買第二樣野, 買對高跟鞋都好呀~ 唔好買自己公司股票. 即使你做 巴郡 (股神畢菲特的公司) 都係咁話.

    而除了以上各點減少風險/ 對沖的例子, 大家可以留意 ken sir 的現代教育可能快上市 (source here). 你抽人家英文水, 人家抽你荷包水. 等價交換, 好合埋o者~

    各父母如果一邊唔想講英文窒下既人教你個仔英文, 另一邊又要搵人地補習, 你就要買呢隻股票. 萬一你個仔補習好似倒錢入海咁, 一去冇回頭, 連中一都升唔到, 你都叫有d 股票升幫補下…

    ————–


Comments (21)

  • 直接面對 = 中出

    避開 = 口爆/ 用手

    減少 = 用避孕套/ 計算安全期等避孕措施

    轉移 = 叫男友去召妓
    第一次見咁有創意嘅例子黎講解risk management :P

    最尾果個可能唔是effective hedge 黎ga wor:
    你個仔嘅英文一pat屎,而隻股因為風評太差死埋。兩者是有casue and effect 關係的
    最好嘅方法是avoid, 唔生仔,
    或者沽佢d股or 搵佢嘅competitor補
    咁先仔仆股升,or股仆仔升

  • 呢篇好強

    「於是乎有阿根廷既比賽, 我都買佢對家贏. 明明鍾意阿根廷但走去買對手英格蘭. 此乃對沖」
    雖然我唔賭波,不過我一向都叫人咁賭。

    「一隻股票下滑的機會 < 一個行業股票下滑的機會 < 一個地方股票下滑的機會 < 所有地方股票下滑的機會」
    方向錯咗?

  • 日本人根本是幻想… 日圓我倒不是天天留意,英鎊會,準備走水貨回來 :x

  • 樣靚可以蓋過波細 (或身材欠佳), 但波再大也不能蓋過樣衰. <全篇文最精既一句…

  • @jaczzzz - 

    熄燈可以對沖:p ?

  • “轉移 = 叫男友去召妓”
    有 counterparty risk. 小心有AIDS.

  • 教主有教過人對沖…

    史Sir 就來個舉一反三,發大來寫
    妙極。

    哈哈哈
    反而擔心教主來找你晦氣… …

  • @david_0624 - 

    嗯. 謝. 那個補習想得不夠清楚.

    @euyak - 

    係拉. 倒轉左. 相比錯字, 呢個 左右 倒轉濕濕碎 (一件污, 兩件穢?)

    @galileo_c - 

    前陣子鎊弱, 有朋友係英國郵購紅酒.

    @jaczzzz - 

    …我都覺得係.

    @david_0624 - 

    熄燈? 呢d 自欺欺人既野… 哈哈哈.

    @abc - 

    唔用套個d 叫自殺, 唔係叫嫖妓. 哈哈哈哈哈

    @ansonlung - 

    教主死左拉. 我寫乜佢唔係好在意.

  • @relgitsjg - 

    可唔可以沽個仔?

  • 史兄突然間醒起你好似應承過我解答唔知咩野經濟問題ga wor,
    你仲開左一張頭頭支票俾我嘅tim, 記唔記得ar?

  • @david_0624 - 

    嘩… 對唔治. 真係無印象, 我開得空頭支票太多… 你可唔可以俾d 暗示, 你係問乜/ 我要答乜/ 邊度 entry?

  • 弊在我都唔記得左…
    等我今晚返屋企先搵搵個record.

  • i found it la~
    About Currency War?
    Looking forwards to your special and unique opinions~~ :P

  • @david_0624 - 

    噢. 貨幣戰爭嗎? 放低了一段時間, 讓我思考一下, 再回答你.

  • @david_0624 - 

    都覺得沽個仔買補習比較有前途,史兄有冇仔借黎沽

  • 我期待你寫一本”貨幣反擊戰”出黎ga :P

  • 等等等。。。。。。 等通知。。

  • @yws54321 - 

    借精就得.

    @pakinski - 

    哎呀… 好小器呀… 話左人情係澳元law…

  • “畢竟女性的胸部, 就像意甲打假波之事, 無日無之”<—大笑 ,totally agree

  • @tyes - 

    奇怪的名字呢. :)

  • Both your article and the comments are so great!!!  I laughed more than once!!! 

    Risk management……  Wahahahaha! 

    And, 沽個仔買補習……  I doubt if you would ever get paid or not, or you should PAY to ‘sell’ your son (negative property??? )…   

Post a Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *