Month: October 2012

  • <捌>

    又一年.

    若果沒有原人圈, 這個地方大概早已荒廢.

    望著原人圈的會員列表, 感覺倍感蒼涼. 隨著facebook 出現, 即食文化更為嚴重. 長的文章沒有人看, 也沒有人寫了. 現在連facebook 也少人用了.

    可能好多好多人已經唔記得呢度, 但我牢牢的記著, 自己在這裏認識了許多志同道合的人. 到死那天也記著.

    曾經與一名原人說過, 總有天大家相約好, 一同在巴黎鐵塔下吃下午茶. 在過去兩星期分別在柏林及巴塞羅拿與原人吃飯後, 我相信這一天一定會來臨.

    生日快樂.

    ——–

    2005

    2006

    2007

    2008

    2009

    2010 (無寫到)

    2011

  • <生活 . 鳩o翕 – 秦二世版>

    各位, 久違了.


    我不知道怎樣形容這個九月.

    情緒一直夾雜在希望與絕望之中. 91開學禮, 國教, 佔領政總, 大學罷課, 選舉, 選舉結果… 淤塞數年的淚線突然暢通無阻, 這個月流的淚水特別多. 每晚睡在床上, 打開面書, 看到學民思潮那些小伙子的勇氣與正義, 再反觀政府的自私與不仁, 眼淚就流下來. 短短一兩星期, 流淚的次數比起過去三十年還要多, 愧疚感也比對所有以前女友總和還要多 (可憐我的前度).


    毫無疑問, 這是累人的. 佔領開始, 星期一去到星期六, 每天晚上只能快速地去黑衣一片的海富老麥吃個雙牛芝堡. 每天坐至晚上十一二點, 有時候集會完了還要回辦工室工作. 精神與體力快要崩潰. 可是一想到這些小朋友已經犧牲了自己的暑假 – 暑假應該是溝女去旅行打Diablo III; 而唔係長途跋涉去要求對話他們好些已經中五六, 快上大學, 什么洗唔洗腦已經與自己無關係了 – 一想到開學了, 他們白天要上學, 晚上到政總訓, 然後在街上換衫, 再上學, 就找不到理由缺席了. 於是第二晚又到來.

    這不獨是我的想法, 很多人也是這樣想, 於是每晚都像想上頭炷香一樣的來到政總. 我們都有自己的工作, 自己的生活. 可是大家都願意暫時放下別的, 去支持反國教大聯盟, 要求政府撤回國民教育. 在政總看見這些小伙子, 總覺得慚愧. 他們有著成年人失去了的天真與勇氣. 理直氣壯, 心平氣和, 沒有大聲叫囂, 不是為政治本錢, 沒有抽什么人的水. 他們的目的從來如一, 撤回國民教育科.

    他們是一面鏡子.

    自三月二十五日特首選舉, 究竟上了幾多次街, 去了幾多次集會, 遊行了幾多次, 我已經數不出來. 六四, 七一, 李旺陽, 國教7.29, 佔領政總…

    這是非常恐怖的事. 恐怖的是, 未來靠大家身體力行的社會運動, 相信陸續有來.

    香港的政治制度已經陷於崩潰.

    最基本的概念是, 為什么要有政治制度? 為什么要有政府代表人民作出決定, 要有立法會及其他監察機構 (老廉, 申訴專員, 審計處) 監察政府及公職人員?

    社會上有些事情需要有政府來作出集體決定, 有些服務由政府來免費/低於成本提供 (制訂法律, 路標, 公廁, 基本的衛生及社會服務). 可是不能任何事都要全部民眾來決定一次, 於是需要代表去決定, 代表我們花錢, 代表我們收稅. 這樣做, 我們大可以繼續做我們的農夫, 幹你們的小販, 不必為自己不熟悉, 不擅長的大小事操心. 這是社會上的分工合作, 是一種 “外判”, 有助社會資源的運用. 打個比喻, 與家人住的話, 你從來不用擔心晚餐吃什么, 廁所乾淨與否, 垃圾筒有冇人倒 – 你將這些工作 “外判” 給老媽了; 你還剩點孝心的話, 每個月會俾三五百蚊家用阿媽.

    可是, 這個代表可以決定什么的權力, 需要有 check and balance. 於是乎有該代表本身的check and balance – 權力範圍及責任 與外在的 (如立法會之流). 當然, 代表有更替, 一個公平公開公正, 受廣泛性的選舉而出來, 也是check and balance 的一種.

    香港的政治代表制度. 首先, 以特首為首的政府, 僅是經過1200人的選舉委員會選出. 二, 當中最重要的監察機構, 立法會, 大部份選員是親建制, 是橡皮圖章, 根本做不到check and balance.

    好, 你會說, 1997年之前, 政治體制更專制, 港督是英女皇委派; 立法會的代表性更窄, 直選的含量更低. 

    講解政治體制不能偏離經濟發展. 1997年前, 香港經濟增長平均約8%; 1997後只有3-4%. 以前, 個餅增長得非常快, 沒有人能獨自佔去優勢, 大家的目標是能從新增的取得多少 – 即使失敗了也再有機會 – 於是乎每人多多少少也有點甜頭.

    1997後, 個餅細了 – 別忘記1997-2003年樓市泡沫爆破, 經濟急速衰退 – 大家只是在乎保唔保得住自己個份. 這個時候, 既得利益集團 – 我這裏說的不只是地產霸權, 還有那些上了位的中年人 – 為保住既得利益, 便不斷打壓新加入的, 壓搾弱勢社群以鞏固自己的地位.

    而在香港那個不能代表普選人民, 便在這個切餅仔的遊戲中, 突顯既得利益的工具. 於是乎特首不是代表人民, 立法會大多數人不代表人民; 偏偏他們的決定會影響大部份的人. 更重要的是, 在過去15年, 我們看到政府的施政, 大多偏坦社會上既得利益的一群. 還有, 這些代表我們的人, 不見得比我們擅長於他們的工作.

    經過十多年洗禮, 大家已不再相信政府會做出合乎社會大多數人利益的事, 不再相信正正經經在立法會開會可以有效監察政府. 簡單點說, 我們不再相信這個制度下政治代理. 當面對這些情況, 人可能會有四個反應 : 直接面對(硬食), 避開, 減少, 轉移/取代.  無錯, 呢個正正係人類面對風險時的四大反應.

    避開, 大概是移民; 減少, 大概是變得政治冷感. 覺得口嘈夜嘈好嘈, 對事情沒有幫助, 索性少理; 少理一點, 少理一點, 少理老竇, 最後乜春都唔理.


    至於不想硬食, 無法避法, 拒絕減少的, 我們上街去, 取代政治代理, 直接替自己發聲.

    用返係屋企住個比喻. 你唔鍾意阿媽煮既餸, 可以俾意見. 當阿媽只係顧住老頭既獨特口味, 晚晚蒸咸魚; 佢既權力仲不斷伸張, 偷睇理你電腦裏面有冇AV, 垃圾又唔倒, 仲不斷問你加家用. 你可以再提出意見. 不過同阿媽講道理, 係多鳩餘. 當去到某一個點你唔再相信提意見有用, 你會索性搬出去住, 唔再理你老母 – 這便是整個代理制度的崩潰. 你會不顧一切搬出用, 唔計租, 唔計洗費. 一切野都自己一腳踢, 洗衫, 煮飯, 刷地拖地, 買底扶, 換床單, 換枕頭巾 (越講越似我自己)… 無左分工合作.

    我不認為這種情況在未來四五年會有改善 – 政治制度不會改變, 香港的經濟增長也不會一下子回到去8-10%的水平. 當代理制度失信於人, 政府卻繼續強化這個不合埋, 走歪了路的政治制度, 只會讓這個制度一再崩潰下去.

    更大的議題是, 這種走上街的方法, 收到成果, 一些你可以想像在平衡時空下得不到的成果. 你可以想像, 沒有0371, 田北俊會跳船? 廿三條早就立法了. 於是社會陷入一個循環, 不滿, 政府唔理, 上街, 政府讓步; 下次有不滿, 上街, 政府讓步.

    沒有人再代表到任何人, 替任何人作決定, 大家要身體力行, 自己發聲. 社會上的反對聲音, 來自對制度不公義的不滿, 樓價高企, 通脹, 官商勾結, 都是徵結, 不是原因 – 你發燒不是因為溫度計. 最近林鄭漏口表達了自己潛意識對老廉及申訴專員的不滿, 都是對徵結打主意 – 他們有地位不是因為針對你, 而是政府在過去十多年重複犯錯, 凸顯了這些監察機構的重要性.

    都係個句, 大家儲錢移民吧.


    2. 再到秦國.

    相隔兩年, 再到秦國的布吉.

    以一個不懂游泳的人來說, 兩年去一次只有陽光與海灘的布吉, 實在匪夷所思. 不過, 這個旅行有點特別, 是慶祝與中學同學相識20年而搞的.

    20年, 不是一個短的日子. 其實應該18年就約, 因為可以飲18年的威士忌慶祝 (當時我還可以飲酒). 20年, 也好. 今天大家要結婚的都已經結了, 趁還沒有小朋友, 相約去玩一下, 三天五天, 我相信, 大家還是可以抽出時間的. 一有了小魔怪, 連去長洲燒個野食都難.

    有朋友曾經去過布吉的別墅, 讚口不斷. 於是上年年尾的時候, 有人就建議去租別墅, 狂野三四天… 很多人也表示有興趣. 於是便落訂開始搞了.

    之後的故事, 有點像達明一派那首 “十個救火的少年”, 一個一個離隊, 不是某君忙, 就是某君到去那一刻還沒有確定. 原本是暑假去的, 最後改到九月.

    前陣了看到網上作家 <蔣薇> 的經典作品. 是友情版的那些年. 感觸良多.

    對不起, 我已經沒有那種氣量說句 : 這次來不到不打緊, 下次有機會再一起去旅行.

    20年的友情我會接受到你唔想去 – 事實上無得唔接受; 但咪耍我話你抽唔到時間. 今年是大家出來做人第幾年了? 搞撚左成年, 你都抽唔到時間去參加, 倒不如直說不想參加好了.

    不是工作上, 網上, 現實上認識不到朋友, 只是那種從小時候就建立的友誼, 有種不同的味道.

    不過, 一去到見到個海景…我乜春野都唔記得晒 (按圖放大).

    忍不住影了相在whatspp 發給仍在香港工作中的朋友… 結果換來以下的圖片…


    (朋友在地盤工作)

    另一個…


    (朋友在辦工室工作)

     
    (朋友吃飯中…他幾乎將所有東西食完, 看來胃口不差)

    每天也望著這個水平線與海景… 除了食訓還有抽煙, 什么也沒有做過. 想寫的文章也沒有動過半筆…



    每次去旅行, 我都會有句口頭憚 : 無乜野做, 食支煙.

    總之去到邊, 無乜做, 甚至乎有野做, 我都會食支煙先. 我係煙既奴隸, 但你知唔知道係香港連做奴隸都要揀地方?

    這是煙的自助餐.

    大衛 . 杜夫, 原來味道不錯.

    這樣的一間屋, 大概要5千8百萬泰銖, 即千五萬港幣. 好抵. 下圖呢間屋距離我地住個間好近, 個景唔會差得遠. 係香港, 千五萬只係買到間半太古城, 分分鐘只係望住隔離屋.

    更重要係佢有 full-time housekeeping. 同行秦國既朋友研究過, 除左間屋好靚, 個景好好, 成個旅行最正有佢隨屋附送個兩個工人+廚師. 每人定時定候會煮野俾你食 – D 野仲要好食個下慘, 洗埋碗; 你搞亂間屋, D野求其放, 有人會自動自覺執返好. 更重要係佢唔會娥你. 一句都唔會. 你係屋企無手尾, 阿媽會娥到你仆街, 煩到你仆街, 娥你娥到你下次無手尾為止 – 上次話左你, 你又係咁, 你成日都冇手尾~~

    不過, 好抵並唔等於有錢買.

    完.

    去到沙灘, 主要目的係睇女. 當你唔識游水, 睇女就成為唯一目的. 今次再沒有日本妹, 換來的是周圍都係強國人. 沙灘也充滿強國人.

    而下圖… 我不知道她是什么人, 可能是火星人. 她擺這個姿勢是為左同訓係白張櫈個朋友自拍. 自拍, 一般黎講係唔需要擺個咁既姿勢.

    我想講多句. 睇相可能唔清楚, 不過現場睇係幾乎睇到個閪.

    真係啋啋啋, 咁我仲邊使賭錢呀?

    另外, 去秦國時, 飲了啤酒和cocktail – 痛風後第一次飲酒. 拜託, 痛風沒有發作. 不過酒還是不會飲.


    3. “我先係金剛腿!”

    4. ベッドメモリーズ

    某天與責任總編閒談時, 我忽然想起, 原來自大二起失身, 與每個有過性關係的女朋友, 都曾經在下圖的同一張床扑野… 至於扑過幾多次, 我諗十一二年夾埋都有三五千次… 呢個係保守估計拉. 重申係三五千次, 唔係三五千下.

    這張床褥實在充滿紀念價值, 當然也充滿細菌. 有機會會在棄掉之前寫一下.

    被業主迫遷, 好快要搬, 床也要掉. 搬去邊還沒有想到. 不想付鈔, 又不想住太細, 又想住公司近一點… 其實無得揀.

    值得留意的是, 白色那張是羽絨被. 係呀! 我一年四季都係冚羽絨.


    5. 飛機餐

    空姐唔靚, 預左. 上次見靚既空姐… um… 我真係唔撚記得現實幾時出現過靚既空姐.

    飛機餐唔好食, 預左.

    但到底有誰能告訴我…

    1. 點解飛機餐無左生果? 我唔明點解搭泰國既機, 你可以連三幾片菠蘿都唔俾我. 生果係成個餐最穩陣個樣野. 我有理由懷疑將個餐包掉向機艙, 架飛機會穿個大窿.

    2. 點解經濟位無 Haagen Dazs? 可能我記錯, 但以前經濟位都好似有. 無都算, 牛奶公司雲尼拿都好. 你可唔可以唔好買泰國出既綠茶味雪糕? 你明唔明其實東京六本木個間香港茶樓既蝦餃好撚難食?

    3. 白飯隔阻個堆係乜野黎? 準備填海用?

    請告訴~~我~~~~~


    6. 強姦金


    “幫我” 管理MPF 那班寄生虫基金佬有著不可思議的能力與智慧.

    係過去十二個月, 佢成功幫我蝕左 $15,300. 即係話, 若果我年頭將上年既結餘, 加上供款, 再加上係以前第二個戶口蝕剩既, 就咁放係度乜春都唔做, 我會比而家既結餘 多 $15,300.  捐俾港大民意中心, 可以退稅; 俾學民班細路, 當買贖罪券; 科俾陳校長, 係做善事, 支持弱勢社群. 過去一年也沒有捐這么多錢, 但班基金佬連一聲唔該都冇, 就幫我蝕左佢.

    難為佢仲要收我管理費. 我真係感謝你收左我錢之後仲幫我蝕錢. 呢d咁偉大既野, 無左你班契弟唔掂. MPF 即係樓下個看更, 日日放個賊入黎爆你格, 但你仲要俾錢請佢, 佢每日滙報俾你聽你俾人偷左D乜. Thank you very much.

    這是個代理制度徹底失敗的佼佼者.

    每次睇MPF 既年報, 都要揀係最好心情個日睇, 唔係好容易爆血管. MPF 最混賬既係, 班人根本唔知我賺定蝕 : 佢地要將 opening balance + contribution – closing balance 先至可以推返個 account gain/loss 出黎. 哈哈哈, 我俾錢呢班人管錢, 呢班人連賺蝕都靠估, 真係低能兒童, 快樂無窮.


    更難得係連保證基金 (最尾個column) 都可以輸錢, 投資回報 -47.4. 時到如今我真係唔撚知佢究竟保證d乜? 保證輸? 佢地究竟係點樣做到呢一點? 阿薇係點死嫁?

    我去 HSBC 的網頁, 找到旗下強積金基金的回報表. 當中那個由2000年開始的北美股票基金, 到今天還是蝕錢的. 真係能人所不能, 達之無人之境. 我只能想像佢買左大量科網股如 WorldCom, China.com, 係高位買左 amazon, yahoo 等股票, 而沒有買過 apple. 去年道指升左 5%, 呢隻基金都仲可以-0.8%. 我可以向你保證, 係一個升市買正股輸錢, 其實真係好難, 你要有足夠既眼光同運氣, 揀左d 連個市都升但佢偏偏仲跌既股票.

    除左香港政府, 呢D奇人真係好難搵. 求神拜佛, 呢班毒瘤唔應該再留係基金界. 如果靠呢班人, 600歲退休都唔掂. 美國最大債券管理人 Bill Gross 講過, 成班芬佬夾埋唔能夠 beat the market, 因為佢地本身就係 market itself, 所以你買恒指基金, 即係我日講夜講既 2800 就夠. 輸錢既野由得我呢種人輸就夠.

    另一份舊既 MPF. 理所當然都係蝕. 俾錢買左咁多年教訓, 我對於MPF 既賺蝕唔會再心存僥倖. 呢個保存戶口, 佢蝕撚晒我就當做左場法事, 唔好年年再浪費木同紙寄疊垃圾俾我. 當幫下地球. 善哉, 善哉. 不過, 佢咁蝕, 都要蝕足15年, 中間袋足你咁多年管理費. 話佢地係寄生虫係詆譭左寄生虫.


    最好笑係呢幾句 : “請核對以上報表, 如發現任何差異, 遺漏, 錯誤或不正確之處, 請於報表的編印日期後120日內通知我們. 否則, 報表上顯示的紀綠會被視為正確. 除非有關錯誤由偽造或欺詐行為引致.”

    仆你個臭街呀! 成個MPF 根本就係一個欺詐, 使乜印呢幾句?

    (面書的戶口會有較多秦國的圖片)