October 21, 2009

  • <認真你就輸了>

    前陣子在高登討論區, 看到一句說話很有趣, 也就是這篇文章的題目, “認真你就輸了“. 大概是指對於某些事件, 你太著緊, 太認真的話, 其實是多鳩餘.

    我想, 對於香港大部份的事情, 這句話的應用能力非常高.

    經常有人估計, 香港有幾百萬人有精神病. (很多年前做過一次統計, 結論有很趣. 看這裏)

    我肯定呢個數字低估左患病人數.

    若然你以一個正常的心態 (儘管香港已經無乜人有) 去看待傳媒和大眾的口味/ 評語, 真係得啖笑.

    周秀娜可以上 A1, 甘乃威成為全民公審對象, 陳冠希阿嬌隔左年幾到今日都俾人話 (陳先生俾人話有部份原因係佢自私, 獨食, 死都唔肯放埋d 片). 唔知以為無線電視既劇集變左真人show, 就好似澳洲個個 big brother show 咁. 我而家已經少睇報紙, 蘋果仍然會睇 C1 – 港聞同國際望一望標題就算 – 但標題同內容可以毫無關係, 頭版只係愛黎恥笑下; 東方太陽星島連屙屎都唔會睇, 費事便秘. 信報 同 經濟只係工作上要翻一翻.

    香港人精神病 – 既然有香港腳, 我叫呢個做香港病 – 有兩大病徵.

    第一, 係八卦. 超級八卦. 關你事既, 固之然關事, 要去理 (廢話); 唔關你事既, 都要理, 而且理得更加落力同用心. 點解? 公眾有知情權. 於是乎記者會去摷人地個垃圾筒睇下人地食過乜用過幾多張紙巾. 人家最好連屎眼也掏出來讓你影個夠. 

    八卦到一個極端, 係將一切現實娛樂化, 一切政治經濟港聞國際新聞風月版, 全部都要娛樂化. 數年前的陳健康, 徐步高都是本著同一個原則, everything must be as juicy as possible. 誰記得那對很多人來說 – 特別是事件的當事人 – 那其實是悲劇? 大家將新聞連續劇化 – 記憶中最早出現的一件應該是新馬師曾爭產. 可憐新馬仔, 一生努力落力慈善事務. 可是他死後, 大家只顧他家人爭產.

    呢d 事, 關你鳩事咩.

    當然將新聞搞得 “juicy”, 有部份原因是新聞工作做得不夠嚴謹. 明報長年用 “港女” 來形容 香港女性, 好像不知道 “港女” 只是指一部份的香港女性, 而並非泛指全部香港女性.

    我想澄清一點, 雖然上面論述, 似是針對傳媒, 但我認為讀者 – 我也是一份子 – 也有責任. 傳媒說讀者想看, 所以他們報導, 要找狗仔隊; 讀者說報紙登左, 無理由唔睇. 我唔知呢個世界有需求先定有供應先; 但我知道既然交易發生了 – 一些有如斯報導的報紙賣出了, 也有不錯的銷量, 好些公司還上了市 – 就等於有需求也有供應. 要講先後, 即暗地裏認同事件有問題, 但不想負責任.

    傳媒主導, 民眾弱智. 我去年有投票給社民連, 但任何人 – 包括好多投左票既 – 都知呢班人純粹搞事. 這不是他們的錯, 有幾多個立法會既人做到野? 既然都做唔到, 倒不如選佢地入去搞下事, 上下報紙都有得笑下. 這也是現實娛樂化的一個體現. 理論上, 立法會是非常莊嚴的地方. 然而大家都只想看看社民連那幾個人有什么出位招數. 這是可笑的.

    另一個明顯將新聞娛樂合二為一的例如, 是無線電視七點半的 “東張西望”. 究竟佢係想講娛樂, 定係講新聞? 真係吹鳩脹. 以前既今日睇真d, 係講時事, 港聞為主; 娛樂新聞眼 (史前節目, 歷史比聖經更加源遠流長), 是主力講娛樂. 好地地做乜溝埋黎? 我睇個節目, 都唔知預佢講娛樂野好, 定講新聞好.

    香港病第二個徵狀, 係道德水平高企. 但只限對人地要求道德水平高, 自己可以無恥到下流. 很多人認為, 自己好似佛祖咁, 參透左絕對的道德真理 – 不單是經常出現的死光社, 還有傳媒 (偏偏這些傳媒道德水平非常低落, 無恥到不堪), 與及一班所謂的專家與議員. 醫學有專家, 修橋補路有專家, 但世上沒有道德專家. 更重要係, 這些道德專家, 不單認為自己是對的, 更肯定人家一定要跟從自己一套去走; 否則是就不道德, 教壞細路 (同大人). o模靚參加書展, 我想來想去也不知道問題所在.

    講清楚一點 : 我不是道德水平高的人, 然而未至於無恥, 可以屌鳩人下流o厄人買千年虫藥, 轉頭去叫人要香薰種金. 世上只有現象, 沒有問題; 問題是人類加以道德觀念所加諸的.

    當俾人批評自身道德水平不夠高, 就回應一句 : 唔係要個個李嘉欣/ 林嘉欣咁靚先可以批評人醜呀嘛? 又意圖合理化. 係一d 並非大事大非的事情上 – 大事大非的包括六四, 香港普選, 殺人放火 – 道德上的是與非, 一般沒有共識, 合理與否, 見人見知. 例如, 地鐵隧道內掛滿女明星身著性感比堅尼的海報, 是否傷風敗德? 在公眾場所大聲講粗口, 是否有問題? 任何答案都有斟酌餘地. 道德含有價值觀, 而這個價值觀因人而異. 當然, 也有少部份人認為德軍種族清洗, 企圖滅絕猶大人是正確的.

    姚明比我高, 是事實的問題 (只要界定甚么叫高, 甚么叫 “比”, 結論不容有爭拗);
    姚明是否很高, 則是價值觀問題 (甚么答案也可以有很大的爭拗).

    最上腦既例子, 就是曾蔭權說我代表香港人. 既然曾蔭權代表香港人 (雖不知道他的根據是甚么), 有理由相信他可以代表全中國, 全亞洲, 甚至乎全世界及銀河系, 然後同外星人講殺人放心金腰帶 (be rewarded golden belt for murder & arson?)  而三姓家奴成龍 – 究竟佢既姓係陳, 房, 定係成? – 佢話犯左天下男人都會犯既錯, 都係好的例子. 個人意見, 可放諸到四海 – 到最後只屬個人意見, 不能強加於人家身上.

    兩者結合, 就是最可憐的結局 – 大家花上大量時間, 精神, 專業意見, 以道德批判完全創作, 老吹, 鳩o翕的事情上. 然後無限上綱上線, 又再產生一大堆的討論與爭拗.

    由於上述的人是主流媒體 (報紙與電視), 大部份群眾, 而專家多是有地位及相當年紀, 許多少數意見, 等別是年青人, 中左網毒的人 (包括我), 的意見根本無人理. 更重要係, 呢d 人既意見, 同主流可以完全不同. 於是乎, 呢一部份的人會在不同的討論區發表意見 – 包括高登, discuss, uwants – 而這些意見與主流的可能完全相反.

    主流意見 – 特別是五六字頭及之前出世個d – 好多根本唔知個世界發生乜事. 好多年前, 工作上有需要, 要與傳訊部的同事聯絡. 一次傾談下, 同事說近排好忙, 因為阿哥阿姐因巴士阿叔, 才剛發現有樣野東西叫 youtube… 那時候已經是 2006 年 8 月的時間… 那時, 我看 youtube 都將近一年.

    也許一個更壞的循環, 就是你要有位去批評, 事情必須負面 (或看似負面). 於是負面新聞越多 => 人民越多批判 => 越想多負面新聞來製造雜音. 周而復始, 萬象更新; 千秋不滅, 萬世輪迴.


    陳振聰龔如心爭產, 是一個很好的例子. 首先, 報紙作連載式報導. 一連數十天, 連律師的人工所住的酒店手袋都報. 每一個動作, 半個表情, 記者好似帶左你入法庭咁再播一次. 夠娛樂性, 夠爆炸, 夠 juicy. 然後大家一輪咀話陳振聰有老婆都去搭上龔如心, 話佢狗. 無錯, 陳振聰是樣衰, 似顏福偉. 無錯佢係有老婆, 又種生機貪阿婆d 錢. The problem is 有六億你做唔做? 點解你做道德上無問題, 陳先生做就有? 再退後一步諗, 如果你不屑陳先生的一切, 談一句兩次三段就夠了. 我的答案很簡單, 有六個億, 同曾蔭權做都得; 陳振聰的其他一切, 我也不想知, 也沒有興趣談論.

    這個香港病有很多成因. 董建華似乎是 100 分的答案. 就留給董廢帝吧.

    數年前說過, 對於人家不知所謂的言論, 只需要說 “係既, 我會改進”, 心裏大可想著 “你都痴鳩線”. 對於不知所謂的事情, 好多只需要笑一笑 (例如看到 hkblog 之流)

    認真你就輸了. 什么也不必太認真. 若然要為世上每一件垃圾而氣憤, 再多細胞也不夠死.

    我想, 更正確的應該是,

    認真你就豬了.

Comments (36)

Post a Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *